Jobbdag.

Imorse när jag åkte till jobbet var jag på strålande humör, helt ljust ute, underbart var det, kallt dock, men vägarna var jättefina och jag viste att dagen skulle bli fin och att ingen mera snö skulle komma, bara försvinna:) Änsålänge stämmer det bra, det är hur fint ute som helst och solen skiner, vilket gör mig ännu gladare:) Sitter på jobbet nu, har dock ingen internet men skriver ändå för att sedan klistra in det i bloggen. Klockan är 12.22 nu och halva dagen har gått och jag börjar fundera på om jag var sugen på en räkmacka, vilket jag troligen är, så det blir dagens lunch!

Jag känner mig så otroligt pepp nu på att lära mig PS, för det är så mkt jag vill kunna göra nu, så plugga plugga:) Kunde inte detta vart ett ämne i skolan, för detta vill jag i allafall lära mig, bortsett från alla århundradens demokrati, som jag skiter fullständigt i! Kom på nu att jag inte behöver internet, för nu kan jag sitta å leka lite PS på jobbet:)

Plusgrader kom fram! Jag vill ut och GÅ långpromenader i solen i bara tygskor och tröja, möjligen ett par byxor oxå:P jag längtar så in i norden. Något jag längtar lite mindre till är v.11, om två veckor alltså. Barnvakt hela veckan, vilket innebär tidiga mornar med frukost och skolskjussning, läxläsning, middagar och underhållning. Men resultatet blir bättre, en gratis resa till sommaren/hösten :D

    Jag hade glömt bort hur jäkla gott det är med räkor, ägg och majonnäs! MMMHM! Sen kom jag å tänka på filmen vi fick se på lektion i onsdags, om matspjälkningsprocessen och hur vidrigt allt knådande i slem såg ut. HAHA! Mackan var ändå god. Men nästa vecka ska jag ha med intyg hemifrån så jag slipper kolla igen:P Haha!

Nyss kom en gubbe med världens största och vårtigaste näsa in och skrek KOOOSTAR DEN DÄÄR LIMPAAN FÖÖRTIONIIOSPÄÄN?
Äcklig va han, men då ska man vara trevlig å säga jaa de gör den, men blabla blablabla.. och se så glad ut som de bara går.. fast man egentligen vill skrika tillbaka, Nämen gubbjävel, du kan ju SEEE! (han köpte aldrig limpan, utan han tog en som va billigare.. Snåljåp! Tkr man att ngt är dyrt behöver man väl inte skrika de så att de döda på kyrkogården mittemot, t om hör..man låter väl helt enkelt bara bli att köpa det! Men NEEHEDÅ! Snart är kl tre i alla fall och då kan jag börja städa, sen är de bara en timme kvar till stängning och sen kan jag brumma hemmåt i min fina bil:)

Och nu när man inte tror att fler dumbommar kan komma samma dag, så kom världens jättebäbis som bara gnäller.. Han ville ha två Wienersemlor och då tar jag fram en påse med två stycken i.. Neeej dom där vill jag inte ha, dom där som står där ska jag ha *pekar* exakt dom där två..! Han lät ju fan som en lite gnällig unge! Vuxna människor!
         

Gud va mkt intressant man skriver när man har all tid i världen:P haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0